My site


Sākums | Reģistrācija | Ieeja
Ceturtdiena, 2024-05-02, 5:51 AM
Sveicināti Viesis | RSS
Vietnes izvēlne
My articles [29]
Meklēšana
Sākums » Raksti » My articles

Lambda Zonde

Lambda zonde – kam tā vajadzīga?

Kam kalpo katalītiskais izplūdes gāzu neitralizators, ir skaidrs jau no šīs ierīces nosaukuma. Par lambda zondes, kura bieži vien tiek ieskrūvēta tieši neitralizatora korpusā, pienākumiem tikt skaidrībā jau ir grūtāk. Tiek uzskatīts, ka šis mezgls arī attiecas pie izplūdes gāzu neitralizācijas sistēmas, tomēr tā gluži nav taisnība.




Sāksim ar to, ka lambda zonde ir dzinēja barošanas sistēmas svarīgākai devējs. Tas nosaka brīvā skābekļa saturu ( tādēļ arī ir radies lambda zondes otrais nosaukums – skābekļa devējs) izplūdes gāzēs un nodod saņemto informāciju dzinēja vadības blokam. Atkarībā no lambda zondes signāla tiek vērtēta degvielas maisījuma sadegšanas procesa efektivitāte, un ja sadegšana nebūs optimāla konkrētajam dzinēja darba režīmam, vadības bloks vai nu bagātinās degmaisījumu, vai tieši otrādi – samazinās tā piesātinātību. Tādā veidā lambda zonde nodrošina nepārtrauktu komunikāciju starp izplūdes gāzu sastāvu un benzīna/gaisa attiecību degmaisījumā.
Lambda zondes ietekme uz katalizatoru ir tikai netieša – reakcija katalizatorā visefektīvāk noris tieši tad, kad motora cilindros sadeg visoptimālākā sastāva maisījums.

Kas notiek, kad lambda zonde pārstāj darboties? Zaudējis vienu no saviem galvenajiem „informatoriem”, vadības bloks liek dzinējam strādāt rezerves režīmos. Pie tam motora jauda būtiski samazinās. Kā reaģē vadītājs? Viņš kompensē jaudas samazināšanos ar aktīvāku gāzes pedāļa spiešanu un degvielas padeves palielināšanu. Benzīna patēriņš aug, un sākas process, kurš ar laiku noved jau pie katalizatora nāves. Sakarā ar to, ka rezerves režīmā dzinējam nākas strādāt ar pārāk bagātīgu maisījumu, daļa šī maisījuma, nesadegot cilindros, tiek izmesta izplūdes traktā un sadeg jau katalizatora šūnās. Katalizatora „ķieģelīši” paši par sevi rada pretestību pārstrādātajām gāzēm. Tagad viņi vēl tiek bloķēti ar izdedžiem. Auto brauc arvien sliktāk un sliktāk, līdz pārstāj vispār darboties.

Vispārīgi runājot, lambda zondes problēmām jātiek uzreiz izgaismotām ar Check Engine indikatoru instrumentu panelī. Bet ne vienmēr tā notiek. Un arī mūsu autovadītāju vidū ir bieži redzams, ka cilvēki absolūti neuztraucas par Check Engine iedegšanos, bet turpina braukt līdz pēdējam.

Bet ko darīt, ja ir aizdomas par lambda zondes vai katalizatora bojājumiem? Civilizēta pieeja ir tikt līdz autoservisam un novērst problēmu. Tomēr katalizatoru un lambda zondu ražošanā tiek izmantoti retie un cēlmetāli – platīns, rodijs, palādijs, cirkonijs. No tā rodas cena. Tikai lambda zonde vien patukšos jūsu maciņu par vismaz 70 latiem. Un ir jau arī modeļi ar vairākām lambda zondēm, no kurām katra maksā pie 140 latiem.

Tādēļ mūsu garāžu meistari piedāvā alternatīvu izeju. Pareizāk sakot, vairākas izejas. Pirmā – izslēgt lambda zondi vispār, atvienojot to no elektrības. Papildus jānoņem katalizatoru un jāizņem no tā pildījumu – pāris sitieni ar āmuru un keramiskais pildījums sabirzt putekļos. Ar to tiek novērsta katalizatora aizaugšanas iespēja un vienlaicīgi dēļ mazākas izplūdes pretestības nedaudz tiek kompensēts jaudas zudums un degvielas patēriņš, kas neizbēgami rodas pēc šāda, ja tā varētu teikt, remonta. Mīnusi – šāda „skaldīšanas” metode ne vienmēr palīdz, jo dažreiz auto kaut arī darbojas, tomēr atsakās pārvietoties.

Kategorija: My articles | Pievienoja: Mehs (2009-05-10)
Skatījumu skaits: 11472 | Birkas: Lamda Zonde | Reitings: 4.4/30 |
Komentāru kopskaits: 0
Vietnes draugi
Statistika

Kopā Online: 1
Viesi: 1
Lietotāji: 0
Copyright MyCorp © 2024Tiek izmantotas uCoz tehnoloģijas