My site


Sākums | Reģistrācija | Ieeja
Piektdiena, 2024-03-29, 1:01 AM
Sveicināti Viesis | RSS
Vietnes izvēlne
My articles [29]
Meklēšana
Sākums » Raksti » My articles

Sadales vārpstas piedziņa
Par vārstu darbību ir atbildīga sadales vārpsta.Tā griežās un atver atiecīgo vārstu,bet pa to jau ir aprakstīts vienā no iepriekšējiem rakstiem.
Ķersimies vērsim pie ragiem. Kas liek sadales vārpstai griezties. Vienkāršākais kas to atļauj darīt ir likt kloķvārpstai griezt sadales vārpstu.Tācu tas nav tik vienkārši. Sadales vārpstai ir jāgriežas divreiz lēnāk nekā kloķvārpstai jo laika ir gana atvērt vārstus. Tās darbībai ir jābūt arī sinhronizētai ar kloķvārpstas darbību.
Tik tālu skaidrs.

Kādi ir sadales vārpstas piedziņas mehānismi.
1.Ķēdes piedziņa. Sadales vārpstu piedzen masīva dzelzs ķēde.Ķēdi nospriego ar motora eļļas spiedienu regulējams spriegotājs. Plusi: Liela izturība,minimāla tehniskā apkope.Mīnusi: Smaga,dārga,vajadzīgs slēgts mehānisma apvalks lai nodrošinātu eļļošanu.

2. Zobsiksnas piedziņa. Izpelnījusies tehniķu labvēlību kopš 70gadiem. Zobsiksnas vienā pusē ir izciļņi, kas novietoti perpendikulāri kustības virzienam un kopā ar atiecigajiem zobratu izciļņiem veido spēka pārvadu. Pārnesumskaitlis starp kloķvārpstu un sadales vārpstu ir (2:1). Siksnu nospriego spriegotāj rullītis,kurš tai pat laikā neļauj siksnai nomukt nost no zobratiem. Plusi: Lēta,viegla,klusa. Mīnusi: Ātri nolietojas,biežas tehniskās apkopes.

3.Zobratu piedziņa. Nesen VW sāka izmantot savā 5cilindru TDI motorā.Sadales vārpstu darbina vesela zobratu kaskāde.Šī metode ir ilgmūžīga,uzticama,precīza.
Plusi: Atbrīvo no jebkādām tehniskām apkopēm visa mūža garumā ( tā apgalvo VW)
Mīnusi:Smags,dārgs.

Kategorija: My articles | Pievienoja: Karals (2009-05-22) | Autors: KārlisPinka
Skatījumu skaits: 3816 | Komentāri: 1 | Reitings: 4.3/6 |
Komentāru kopskaits: 0
Vārds *:
Email *:
Kods *:
Vietnes draugi
Statistika

Kopā Online: 1
Viesi: 1
Lietotāji: 0
Copyright MyCorp © 2024Tiek izmantotas uCoz tehnoloģijas