My site


Sākums | Reģistrācija | Ieeja
Ceturtdiena, 2024-04-25, 7:51 PM
Sveicināti Viesis | RSS
Vietnes izvēlne
My articles [29]
Meklēšana
Sākums » Raksti » My articles

Neliels ieskats Eļļošanas sistēmā
Motora eļļošana notiek pilnībā automātiski, taču vienmēr tā nebija.Iedomājies ka jums ik pēc 20 km vajadzētu apstāties atvērt kapotu un ieeļļot visu kas motorā eļļojams.
Tas būtu vāks, bet pirms 90 gadiem tā bija skarbā dzīves īstenība. Bet tā kā esam slinki radījumi cilvēki izdomāja spiedieneļļošanas sistēmu. Tā nogādā eļļu caiur eļļas maģīstrālēm uz nepieciešamajiem agregātiem.

Un tad sākam.
Kā jau vairumam zināms eļļa atrodas motora zemākajā puktā karterī.
Tas izgatavots no metāla,dažreiz no citiem materiāliem lai labāk dzesētu eļļu.
Savukārt karterī atrodas arī eļļas uztvērējs, kas ir kāsnuķītis ar kura palīdzību eļļas sūknis iesūc eļļu.
Ir dažādi eļļas sūkņi,bet izplatītākaisir zobrattipa eļļas sūknis.

Ir divu veidu zobratu tipa sūkņi ar iekšējo sazobi un ārējo sazobi.

Sūknissastāv no 2 zobratiem kur vienu no tiem piedzen motors bet otrs pakārtots pirmajam. Vietās kur zobrati saskarās viens ar otru eļļa tiek izspiesta uzāra ar lieluspiedienu. Tālāk eļļa nokļūst eļļas filtrā.Eļļas filtra uzdevums ir attīrīt eļļu.
Eļļas filtri ir daudz un dažādi. Ir eļļas centrifūgas kas savukārtiedalās pilnplūsmas reaktīvā centrifūga,pilnplūzsmas aktīvi reaktīvā centrifūga,daļplūsmas reaktīvā centrifūga,mehāniskā centrifūga(veciem ZAZ rotormotoriem)
Un protams tradicionālie filtri papīra filtri un filtri kas pildīti ar citiem augsto tehnoloģiju materiāliem.

Pirms filtra ir uzstādits redukcijas vārsts kas sasniedzot 4 līdz 5 atmosfēru spiedienu atverās pārplūdes vārsts kas palaižeļļu atpakaļ karterī.

Taču aj viss ir normāli attīrītā eļļa aizplūst uz kloķvārpstas gultņiem.Tie uztver daļu eļļas un pa urbumiem novada kloķvārpstas iekšienē un nokļūst līdz klaņa gultņiem.No kurienes atkal kloķvārpsta to izšļaksta motora korpusā,tādējādi ieļļojot virzuli un virzuļa pirkstu.
Pa eļļas maģitrālēm eļļa aizplūst uz cilindrugalvu, sadales vārpstu un vārstu mehānismu. Līdz ar to eļļošanas cikls ir beidzies. Un eļļa notek atpakaļ uz karteri un viss sākas no gala.

Neaizmirsti nomainīt eļļu un filtru smile

Kategorija: My articles | Pievienoja: Karals (2009-05-22) | Autors: Kārlis Pinka
Skatījumu skaits: 4929 | Komentāri: 1 | Reitings: 4.5/11 |
Komentāru kopskaits: 1
1 Fedja Kapuzers  
0
ļoti labs eļļošanas sistēmas izklāsts! :)

Vārds *:
Email *:
Kods *:
Vietnes draugi
Statistika

Kopā Online: 1
Viesi: 1
Lietotāji: 0
Copyright MyCorp © 2024Tiek izmantotas uCoz tehnoloģijas