My site


Sākums | Reģistrācija | Ieeja
Pirmdiena, 2024-05-06, 4:49 AM
Sveicināti Viesis | RSS
Vietnes izvēlne
My articles [29]
Meklēšana
Sākums » Raksti » My articles

Sporta Izplūdes Kolektors

Sporta izplūdes kolektors jeb tautā dēvētais "Zirneklis"
Zirnekļi bieži vien ir vieni no vienkāršākajām uzliekamajām detaļām, kurus izmanto automašīnas jaudas palielināšanai. Zirnekļa mērķis ir padarīt izplūdes gāžu izstumšanu vieglāku katram motora cilindram.

Kad apskata četru cilindru motora darbības shēmu, var redzēt, ka motors rada jaudu tikai spēka taktī, kad benzīns cilindrā sadeg un izplešas, radot jaudu. Atlikušās trīs taktis (cikli) ir neizbēgami ļaunumi, kas padara iespējamu spēka takti. Ja šīs trīs atlikušās taktis patērē enerģiju, tās samazina motora radīto jaudu.

Izplūdes takts laikā labs veids, kā motoram zaudēt jaudu, ir ar pretspiediena palīdzību. Izplūdes vārsti atveras izplūdes takts sākumā, un tad virzulis izstumj izplūdes gāzes ārā no cilindra. Ja ir kaut nedaudz pretestības, pret kuru jāspiež virzulim, tad tiek izniekota jauda. Izmantojot divus izplūdes vārstus viena vietā, tiek uzlabota plūsma, paplašinot caurumu, pa kuru gāzēm izplūst. Šis ir viens no argumentiem kāpēc 16 vārstu motori ir jaudīgāki nekā 8 vārstu.

Normāli strādājošā motorā tiklīdz izplūdes gāzes izkļūst no cilindra, tās nonāk izplūdes kolektorā (Exhaust Manifold). Četru un astoņu cilindru motoros četri cilindri izmanto vienu un to pašu kolektoru. No tā izplūdes gāzes plūst uz katalizatoru, kur tiek apstrādātas, padarītas nekaitīgākas un tālāk novadītas uz rezonatoru. Bet standarta kolektors var būt nopietns avotu pretspiedienam, jo izplūdes gāzes no viena cilindra aizsprosto ceļu nākošā cilindra gāzēm.

Zirnekļa ideja ir aiz kolektora iznīdēt pretspiedienu. Tā vietā, lai izmantotu kopēju kolektoru visiem cilindriem, katram cilindram ir sava izplūdes truba. Šīs trubas savienojas vienā vietā lielākā trubā, kuru arī sauc par kolektoru (Exhaust Collector). Katra no individuālajām trubām ir grieztas un locītas tā, lai visas būtu viena izmēra. Taisot tās vienādi garas, tiek garantēts, ka izplūdes gāzes nonāks kopējā trubā ar vienādiem intervāliem, šādi samazinot līdz minimumam pretspiediena iespēju.

Tā kā jauda tiek iegūta uz motora efektivitātes uzlabošanas rēķina, tad šī ir viena no retajām modifikācijām, kas nepalielina benzīna patēriņu, dažos gadījumos pat samazina to.

Pie nosacījuma, ja trubu diametrs ir vienāds ar galvas kanāliem - jo garākas individuālās trubas, jo pie augstākiem apgriezieniem būs auto maksimālā jauda. Tātad pie ekonomiskākas un klusākas braukšanas, būtu jāizmanto garākas un šaurākas trubas. Bet lielākas papildus jaudas iegūšanas mērķim - zirnekļa izveidei jāizmanto īsākas un resnākas trubas.

Svarīgi ir, ka zirneklis ir tā auto detaļa, kura katram auto markai, modelim, motora tilpumam un jaudai ir nepieciešama individuāla, principā nav pieejama universāls zirneklis visiem auto, kas arī būtu loģiski.



Avots: http://402.lv
Kategorija: My articles | Pievienoja: Mehs (2009-05-10)
Skatījumu skaits: 3793 | Birkas: Izplūdes Kolektors | Reitings: 5.0/3 |
Komentāru kopskaits: 0
Vietnes draugi
Statistika

Kopā Online: 1
Viesi: 1
Lietotāji: 0
Copyright MyCorp © 2024Tiek izmantotas uCoz tehnoloģijas